Home
Kites / Wave / Ozone Reo V4 2017

Ozone Reo V4 2017

€895,00

Ozone Reo V4 2017

Nieuw: nieuw wingtip design welke een betere handeling en bargevoel geeft. Ander profiel voor meer stabiliteit. Nieuwe positie van de anti-flapper soft battens. Opnieuw ontworpen tweedelige gebogen struts. Vernieuwde dubbele stiksels op de leading edge. Maten 4 en 5 zijn langzamer gemaakt.

Materialen: Technoforce D2 Ripstop, dacron

Frame: dacron

Groot ventiel: ja

Instellingen op achterlijnen: 3

Instellingen op voorlijnen: 0

Pulleys: nee

Bumpers: ja, zonder padding

Self-rescue handles: nee

Verkrijgbare kleuren: oranje/zwart, blauw/zwart en groen/zwart

Specs

Jaar: MERK: PRIJS VANAF (€): MAAT: BEREIK (Kn): BREEDTE BAR: LIJNEN (M): PRIJS KITE ONLY (€): PRIJS BAR (€):
2017 Ozone 895 4 5 6 7 8 9 10 12 21 - 34 20 - 33 19 - 31 18 - 29 17 - 28 16 - 27 14 - 26 12 - 24 38 / 45 / 50 / 55 38 / 45 / 50 / 55 38 / 45 / 50 / 55 38 / 45 / 50 / 55 38 / 45 / 50 / 55 38 / 45 / 50 / 55 38 / 45 / 50 / 55 38 / 45 / 50 / 55 20 / 23 / 25 / 27 20 / 23 / 25 / 27 20 / 23 / 25 / 27 20 / 23 / 25 / 27 20 / 23 / 25 / 27 20 / 23 / 25 / 27 20 / 23 / 25 / 27 20 / 23 / 25 / 27 895 995 1035 1125 1195 1280 1315 1375 489 489 489 489 489 489 489 489

Reviews: (1)

  1. Het Nieuw-Zeelandse Ozone, oorspronkelijk een paraglide-fabrikant, is een veelzijdige en eigenzinnige speler op de markt. Ze maken behalve kites voor kitesurfers ook speedwings, landkites, snowkites en kites voor paramotoren. De Reo zit in de Ozone-lijn sinds 2011, maar het merk probeert niet elk jaar conform de markt een nieuwe versie te leveren, dat doen ze pas als ze vinden dat er echt een nieuwe versie nodig is. Wij testen de laatste en vierde versie: toepasselijk de Reo V4 genoemd. Dit zou een veelzijdige wave-machine zijn.

    Wij nemen kort de constructie van de kite met je door. Voor de vierde versie van de Reo hebben ze bij Ozone hard gewerkt aan een groter windbereik en stabiliteit van de kite. Ze hebben hiervoor de struts een nieuwe vorm gegeven: die zijn dunner. En het het profiel is getweakt en de wingtips iets breder geworden.

    De gebruikte materialen zijn Technoforce D2 Ripstop en dacron. Het frame is geheel opgebouwd uit dacron. De Reo heeft drie stuurlijn-instellingen op de lijnen van de bar (voor meer of minder power in de kite) en drie op de wingtip (voor meer of minder bardruk). Er zitten geen pulleys in de bridle. Om het gewicht licht te houden hebben de bumpers geen padding. In de trailing edge zitten zachte latten om het klapperen van het achterlijk tegen te gaan. De standaardkleuren zijn oranje/ zwart, blauw/zwart en groen/zwart, maar de kite is ook te bestellen in custom-kleuren.

    Bij het oppompen heb je een adapter voor het Bostonventiel nodig. Die hangt gelukkig aan bijna alle pompen. Het gat is lekker groot waardoor je de kite snel oppompt. Het ventiel wordt na het oppompen netjes afgeschermd door een kap die over het ventiel gaat. Deze zet je vast met klittenband en de struts kunnen worden dichtgezet met clips. Het leegloopgat is echt heel groot: de kite is dus in no time leeg, klaar om in de fraaie tas gestopt te worden.

    De Reo V4 is een kite die meteen vertrouwd voelt. Je vaart er direct mee weg alsof het ‘jouw’ kite is: niet direct wat je van de gemiddelde wavekite verwacht. Door hun beweeg- lijkheid kan die vaak wat wennen zijn. De Reo voelt heerlijk stabiel in de lucht. Opvallend ook vonden wij de redelijk lichte bardruk. Deson- danks reageert de kite wel goed op stuurim- pulsen en weet je altijd waar de kite zich in het windvenster bevindt. Dat geeft natuurlijk veel vertrouwen om de kite uit te dagen in zijn natuurlijke habitat: de golven. Daarin voelt de kite zich prima thuis. Terwijl je down the line de golf afdendert, drift de kite voorspelbaar met je mee. Heel fijn voor de kiter die graag down- winders maakt en zich vol op het golfrijden wil storten. Terwijl wij onze surfboards door de Nederlandse branding joegen – in verschil- lende winden en golfcondities – bleef de Reo trouw en voorspelbaar zijn ding doen.

    Golfrijden is niet het enige wat je met deze kite kan doen. De Reo kiest tussendoor ook graag voor het luchtruim: je kunt behoorlijk hoog ko- men en de hang time is prima. Niet slecht voor een wavekite. Mede door zijn stabiliteit zijn er genoeg kites die nog sneller loopen dan de Reo, maar ook hier sla je met deze vlieger geen gek figuur. Zowel korte downloops als lange powerloops gaan prima en zijn een welkome afwisseling tussen het golfrijden door. Hoewel we de kite graag met een strapless surfboard voeren, kun je er dus ook heel lekker mee uit de voeten op je twintip. De Reo is veelzijdig: iets wat in de Nederland goed van pas komt. Zowel met weinig als veel wind doet de kite het goed. In overpowerde omstandigheden blijf je de Reo goed controleren. We zijn ook goed te spreken over de technische features die dat mogelijk maken. Het poweren en depoweren met de inmiddels bijna ‘ouderwetse’ trimklem werkt prima en die korte depowerlijn, korte ‘stroke’, vonden wij fijn.

    En gaat het een keer mis? Herstarten is een eitje door de re-launch balls en ook het safety-sys- teem werkt uitstekend. Dit is een kite waarmee zowel een beginner tot vergevorderde kiter het goed mee zal kunnen vinden. Een echte aanrader voor de Nederlandse Noordzee-surfer die tussendoor zijn twintip wil blijven gebruiken.

    De tas is gemaakt van stevige stof en heeft een kunststof rits die over vrijwel de hele lengte loopt. De kite gaat er makkelijk in. De tas heeft flappen zodat je bij het dichtritsen je kitedoek niet beschadigt en drie kleine ventilatie-gaatjes aan de onderkant. Schouderbanden en rug en bovenkant van de tas hebben padding, fijn als je een stuk moet lopen. Zeker met de extra borstband. Pomp, bar en board kun je prima aan de tast vastmaken dankzij de stevige elastieken en banden. Er is goed over nagedacht. De pomp kan aan de zijkant worden opgeborgen met elastieken banden onder en band met kliksysteem boven. De bar kan worden bevestigd door een band met kliksysteem aan de binnenkant tussen de flap. Er zit een extra van van ongeveer 20 x 40 centimeter aan de voorkant. Er zit een losse band bij voor het samenpersen van de kite.

Write a review

Your review will go to moderation, and once checked will appear online.

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>